TEMPERI – Potravinová pomoc
Služby programu jsou poskytovány osobám v hmotné nouzi, které jsou smluvními klienty (uživateli) sociálních služeb Temperi, služeb programu Podpory pěstounské péče realizovaných Temperi, a klientům dalších programů, jímž jsou poskytovány doprovodné (fakultativní) služby Temperi, např. Dobrovolnictví Temperi.
Pro získání podpory prostřednictvím programu Temperi – Potravinová pomoc musíte naplňovat následující kritéria:
- V době žádosti o podporu prostřednictvím potravinové pomoci musí být žadatel uživatelem sociálních služeb, případně dalších služeb, které Temperi, o.p.s., poskytuje.
- U uživatele/uživatelky dojde k náhlému zhoršení finanční situace, která neumožňuje zajištění základních potřeb. Danou situaci vždy vyhodnotí klíčový pracovník (dále též „KP“) uživatele.
- K jednorázové podpoře bez splnění kritéria 1 může dojít v situaci, kdy klient je po předchozí domluvě odeslán z úřadu či instituce a nachází se ve významné finanční tísni neumožňující zajištění základních potřeb.
- Předpokladem následné pomoci je zahájení spolupráce se sociální pracovnicí Temperi.
- Uživatel vždy sdělí poskytovateli své jméno a příjmení a dále bydliště. Zápis o odebrané pomoci uživatel stvrdí svým podpisem. Po poskytnutí potravinové pomoci se uživatel zavazuje k rozpočtové kázni a následně spolupráci s KP na jeho příjmech a výdajích.
- Pro poskytnutí potravinové pomoci se uživatel zavazuje k intenzivnější spolupráci s KP – frekvence kontaktu k KP minimálně 1 za 14 kalendářních dní.
- Uživatel se zavazuje, že si bude zvyšovat své kompetence ohledně nákupních zvyklostí, důležitosti a preference potravin a efektivního nakupování.
- Uživatel se zavazuje, že za pomoci KP využije darované potraviny k efektivnímu kuchyňskému zpracování (využití základních surovin, vysvětlení rizik a neefektivnosti nakupování polotovarů, motivace k pečení a vaření z dodaných surovin).
- Uživatel se zavazuje, že darované potraviny a další zboží si na své náklady odveze a dle charakteru darovaného zboží uskladní.
- Uživatel se zavazuje, že darované zboží využije výhradně ke spotřebě své nebo své rodiny.
Pokud splňujete následující kritéria, můžete nás požádat o poskytnutí potravinové pomoci.
Vnitřní pravidla – Odběr potravinové pomoci PDF
Svou žádost směřujte na koordinátorku potravinové pomoci nebo prostřednictvím své sociální pracovnice, která pomoc pomůže zprostředkovat a obeznámí vás též s postupem převzetí potravinové pomoci.
Koordinátorka potravinové pomoci:
Mgr. Marie Sedláčková
M: +420 778 168 970
T: +420 380 831 415
E: marie.sedlackova@tempericb.cz